29 Mayıs 2009 Cuma
Krizi minimum hasarla atlatmaya çalışan şirketler pazarlama departmanlarını güçlendiriyor..
Ekonomik krizin etkisiyle şirketler genel harcamalarında büyük bir kesintiye giderken pazarlama departmanına yapılan yatırımlar artıyor. Hatta ABD’li yönetim danışmanlık şirketi McKinsey’in yaptığı bir araştırmaya göre bu durum CEO seçimlerini bile etkileyecek kadar önemli hale gelmiş durumda. Öyle ki eskiden şirketler CEO’larının finans kökenli olmasına dikkat ederken şimdi pazarlama kökenli adaylar tercih edilmeye başlanmış. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Selime Sezgin’e göre yönetimde pazarlamacıların tercih edilmesinin nedeni, pazarlamanın; tedarik, üretim, finans, satış, iletişim, İK ve IT uygulamaları gibi tüm fonksiyonları yakından takip etmesi ve bunlar arasında etkin bir koordinasyonu sağlayabilmesinde yatıyor. Bu sayede satış yapmanın zorlaştığı kriz döneminde, üretim ayağında çalışanların gözden düşerken başarılı pazarlamacıların ayakta kalma şansı artıyor. Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, ekonomik olumsuzlukların yaşandığı dönemlerde tüm kurumların ayakta kalmaya çalıştığını söylüyor ve ekliyor: “Geçmiş krizlerde yenilikçi olan ve tüketiciye yeniliklerini anlatabilenler hasar almadı, hatta başarılarını artırdılar. Bu tip krizlerde tüketiciye ulaşmak, ona dokunmak, ilgi göstermek ve bilgilendirmek daha da önem kazanıyor. Bu işlevde de önemli rol pazarlama oyuncularının sorumluluğunda.”
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder